Pranie wykładzin i tapicerki - jak wybrać dobrą firmę?

Strona WWW, opinie na temat firmy i bezpośrednia rozmowa telefoniczna - na te elementy powinieneś zwrócić uwagę szukając dobrej firmy do prania wykładzin i tapicerki.


usługi   blog   facebook  

Szukam firmy do prania wykładzin - od czego zacząć?

Szukasz firmy, której chcesz powierzyć profesjonalne pranie wykładzin, dywanów lub tapicerki meblowej w Twoim mieszkaniu? Podpowiadamy, jak wybrać najlepszą ofertę w sytuacji, gdy w Twojej okolicy działa kilka różnych firm.
 
Trzy kluczowe elementy, które możesz łatwo ocenić to informacje zamieszczone na stronie WWW, opinie na temat firm (zarówno wśród znajomych jak i zamieszczane na różnego rodzaju portalach internetowych) oraz bezpośrednia rozmowa telefoniczna. Poniżej praktyczne wskazówki na co zwrócić uwage na każdym z etapów wyboru...

Na co zwrócić uwagę?

W tej sekcji prezntujemy zbiór wskazówek dla osób szukających firmy do prania wykładzin w Warszawie. Podpowiadamy na co zwrócić uwagę, by po wykonaniu usługi, być zadowolonym z  dokonanego wyboru.


Opinie na temat firmy

Wybierając usługi profesjonalne w życiu prywatnym bardzo często opieramy się na opiniach i rekomendacjach rodziny i przyjaciół. Ta metoda zadziała również w przypadku prania wykładzin lub dywanów – jeżeli ktoś komu ufamy korzystał w ostatnim czasie z usług takiej firmy w Warszawie i jest zadowolony, to jest to chyba najlepsza rekomendacja. 

Jeżeli nie mamy takiego komfortu możemy podeprzeć się opiniami dostępnymi w Internecie, choć w tym wypadku należy pamiętać, że z ich jakością może być różnie. Szczególną ostrożność należy zachować przeglądając fora internetowe, gdzie anonimowe osoby opisują kolejne firmy przy okazji „podrzucając” uprzejmie linka do strony internetowej. Czytając takie wpisy nie sposób oprzeć się wrażeniu, że ich autorami są właściciele reklamowanych firm, najbardziej zabawne są sytuacje, gdy w ciągu kilku dni pojawia się jeden pod drugim kilka wpisów „zadowolonych klientów” danej firmy:) Dużo większą wartość niosą opinie firm zamieszczane w portalach społecznościowych (Facebook) lub wyszukiwarce Google. Kilka czy kilkanaście pozytywnych opinii, wystawionych i podpisanych imiennie przez realne osoby to najlepszy dowód na to, że dana firma może pochwalić się zadowolonymi klientami…

Witryna internetowa firmy

Przeglądając witryny firm oferujących w Warszawie pranie dywanów i tapicerki siłą rzeczy trafiamy na te same slogany . Najczęściej powtarza się chyba zdanie „korzystamy z najlepszego sprzętu i preparatów firmy Kearcher”.  Dla wielu firm piorących wykładziny i dywany logo i nazwa niemieckiej firmy wydają się być jedyną legitymacją potwierdzającą ich profesjonalizm…

Co ciekawe, rzadko która firma wskazuje konkretny model bądź modele urządzeń, którymi pracuje – w ten sposób klient nie ma pojęcia, czy usługa zostanie wykonana profesjonalnym urządzeniem Karcher Puzzi 10/2 czy też przeznaczonym do domowego użytku kosztującym kilkaset złotych odkurzaczem piorącym takim jak SE 4001 (na naszych wcześniejszych wpisach znajdziecie więcej informacji o sprzęcie do prania dywanów i prania tapicerki).

Gdy ktoś rzeczywiście zna się na rzeczy,  to jest w stanie napisać zdecydowanie więcej o swojej ofercie. Dobre firmy z Warszawy i okolic na swych stronach internetowych zamieszczają chociażby:
   - Szczegółowe informacje o sposobie czyszczenia dywanów, wykładzin i tapicerki  (np. w formie karty usługi opisującej krok-po-kroku kolejne etapy czyszczenia).
   - Filmy lub zdjęcia przedstawiające sposób w jaki pracują (to doskonały sposób, by zobaczyć co nas czeka, gdy zaprosimy daną firmę do naszego domu).
   - Unikalne atuty własnej oferty, stanowiące realny wyróżnik spośród konkurencji, najlepiej takie które trafiają w nasze potrzeby.
   - Oryginalne informacje na temat stosowanych urządzeń i preparatów (wykraczające poza ogólnikowe stwierdzenia lub materiały „przeklejone” ze stron producentów).
 
W tym miejscu jeszcze drobna uwaga, dla osób koncentrujących się na cenach. Wiele firm oferujących pranie wykładzin, dywanów i tapicerki w Warszawie pod swoimi cennikami zamieszcza dopisek „ceny netto” lub „ceny nie zawierają podatku VAT”.  Dla firm i osób prowadzących działalność podatek VAT jest zazwyczaj neutralny, ale klienci indywidualni (a to główna grupa osób korzystających z usług firm piorących dywany) są zwyczajnie oszukiwani, gdyż w ostatecznym rozrachunku muszą zapłacić o 23% więcej niż jest to podane w takim cenniku.

Rozmowa telefoniczna

Ostatnim krokiem w procesie wyboru jest rozmowa telefoniczna. Najczęściej dzwonimy do wybranej firmy, by potwierdzić czy dobrze zrozumieliśmy informacje zamieszczone na stronie internetowej, potwierdzić ceny i umówić termin ewentualnej usługi. Większość firm zajmujących się praniem dywanów i tapicerki na terenie Warszawy to małe, jednoosobowe przedsiębiorstwa – najczęściej będziemy zatem rozmawiać z osobą , która będzie wykonywać dla nas usługę. Wykorzystajmy tę okazję, nie tylko by zadać wszystkie nurtujące nas pytania, ale również ocenić profesjonalizm firm. Jeżeli nasz rozmówca zwyczajnie chce z nami rozmawiać (a nie tylko dąży do jak najszybszego umówienia wizyty) i potrafi w sposób ciekawy i wyczerpujący:

 - opowiedzieć o tym jak będzie wyglądało i ile potrwa czyszczenie,
 - przedstawić informacje, o tym jakimi urządzeniami będzie wykonywał usługę,
 - opowiedzieć o ewentualnych wariantach lub alternatywach,
 - jednoznacznie nakreślić ograniczenia i potencjalne problemy,
 
to prawdopodobieństwo, że po wykonaniu usługi będziemy zadowoleni niewątpliwie rośnie… Doświadczony specjalista wie, że nie zawsze możliwe jest pełne usunięcie wszystkich plam - z jego ust nigdy nie usłyszysz 100% gwrancji rozwiązania problemu.
 
Profesjonalistę poznasz też po tym, że ma wątpliwości lub obiekcje. My na przykład nie pierzemy materacy. Mimo iż regularnie trafiają do nas klienci szukający takiej usługi cierpliwie tłumaczymy dlaczego jest to zły pomysł i nawet, gdy klient nalega nie podejmujemy się takiego zadania.

Pranie wykładzin i dywanów Karcherem?

Na terenie Warszawy i okolicznych miejscowości działa wiele firm i osób prywatnych świadczących usługi w zakresie prania wykładzin i dywanów oraz czyszczenia materacy i mebli tapicerowanych. Choć z perspektywy klienta wydaje się, że wybór jest dość szeroki to w zasadzie oferta niemal 100% firm sprowadza się do „prania Karcherem”. Niemieckiemu producentowi urządzeń czyszczących należą się niewątpliwie wyrazy uznania, za to jak skutecznie udało mu się zdominować segment drobnych usług w naszym kraju. Taki monopol nie jest jednak korzystny dla klienta, zwłaszcza że wielu „specjalistów” całość swych usług opiera wyłącznie na jednym urządzeniu (najczęściej jest to Karcher Puzzi 8 lub 10, czyli urządzenia spryskująco-odsysające kosztujące około 2.000 złotych). Co ciekawe ceny usług u takich osób w zasadzie nie różnią się znacząco w porównaniu z ofertą firm wykonujących czyszczenie dywanów w sposób profesjonalny i zgodny z najlepszymi praktykami...

Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem